Welkom op onze veel gestelde vragen pagina. Kijk hieronder of het antwoord op jouw vraag terug te vinden is. Per categorie hebben wij de meest gestelde vragen van een antwoord voorzien. Kun je het antwoord op jouw vraag alsnog niet vinden? Zoek dan contact met onze klantenservice. Zij helpen je graag. 

Over ons

Wie is Ton Koning Tweewielers?

Ton Koning Tweewielers is een fietsenspeciaalzaak in Volendam met een 1500 m2 grote showroom. Het bedrijf bestaat 90 jaar, en heeft dus veel expertise en ervaring. Naast een groot assortiment aan verschillende soorten fietsen zoals stads-, elektrische-, kinder- en sportieve fietsen zijn er ook diverse onderdelen, accessoires en een grote collectie fietskleding beschikbaar. 

Over onze diensten

Wat is Precision Fit?

Ton Koning zorgt ervoor dat amateur- of beroepsmatige wielrenners perfect op hun fiets zitten dankzij Precision Fit! Veel blessures ontstaan namelijk vanuit een onjuiste fietshouding. Onze gediplomeerde specialisten stellen je fiets na een reeks speciale tests tot op de millimeter precies voor jou af. Dankzij Precision Fit worden fysieke ongemakken voorkomen en zullen je fietsprestaties verbeteren! Maak een afspraak als je interesse hebt in een Precision Fit afstelling.

Moet ik mijn fiets zelf nog monteren of wordt deze rijklaar geleverd?

Je fiets wordt in onze werkplaats door vakkundige monteurs helemaal rijklaar gemaakt en gedeeltelijk terug in het karton gestoken ter bescherming tijdens het transport. Alleen de pedalen moeten gemonteerd worden en het stuur rechtgezet. Bij het afhalen in onze winkel is de fiets wel helemaal 100% afgemonteerd en kun je er gelijk mee wegrijden!

 
Wat is het verschil tussen het Basic en Premium Ton Koning servicepakket? 

Als je een fiets via de webshop bestelt, kun je kiezen welk servicepakket je wilt. Er zijn 2 mogelijkheden:

Basic     Premium
Fiets voor de laagste prijs   Gratis rijklaar gemonteerd
Fabrieksgarantie   Fabrieksgarantie
Bezorging mogelijk voor € 24,95   Gratis 1e servicebeurt 
    Gratis montage van accessoires
    Snelservice bij reparatie
    Persoonlijke service en advies

Aangezien Ton Koning Tweewielers van een aantal merken Premium dealer is, is de keuze voor een Basic servicepakket bij een aantal exclusieve modellen niet mogelijk. Dit wordt aangegeven bij de desbetreffende fiets.

Het Ton Koning Premium pakket kent per fietssoort een scherpe prijs:

  • Stadsfietsen € 59.95
  • Kinderfietsen (vanaf 20") € 29.95
  • Elektrische fietsen € 79.95
  • Sportieve fietsen (race/MTB) € 79.95


Over onze producten

Wat is het bijzondere aan Freebike?

Bij Freebike stel je je eigen e-bike samen. Een unieke e-bike geheel naar eigen wens. Bij ons in de winkel kun je met behulp van een configurator je eigen e-bike samenstellen op groot scherm. De gebruikte materialen en onderdelen zijn allemaal van A-kwaliteit met de beste prijs-kwaliteit verhouding. Freebike garandeert 5 jaar garantie op het frame en 4 jaar garantie op accu en motor. Deze combinatie is uniek, waarmee Freebike vooruitstrevend is. We hebben aansprekende modellen en configuraties waaruit je kunt kiezen. Een proefrit met een Freebike is ook mogelijk bij Ton Koning Tweewielers. 

Op voorraad in de webshop is op voorraad in de winkel?

Helaas is dit niet altijd het geval. Wij werken met leveranciers die artikelen uit een bestelling rechtstreeks naar onze klanten sturen. Het kan dus zijn dat artikelen op voorraad zijn in de webshop, maar die helemaal nooit in onze winkel aanwezig zijn geweest. Mocht dit voorkomen, kun je altijd het artikel in de winkel bestellen zodat je het de volgende dag in huis hebt of kunt ophalen in de winkel (mits op werkdagen vóór 17:00 uur besteld).

Bestellen

Is er een minimum orderbedrag om te kunnen bestellen?

Ja, er is een minimum orderbedrag van € 10,- aangezien er veel laaggeprijsde artikelen op de website verkrijgbaar zijn. Het verzenden daarvan brengt veel kosten met zich mee.

Betalen

Met welke betaalmethoden kan ik betalen bij Ton Koning Tweewielers?

Bestellen bij tonkoning.nl staat voor snel, simpel en vooral veilig betalen. Ton Koning Tweewielers biedt jou verschillende manieren om je bestelling af te rekenen, via de webshop of in de winkel. Lees hier meer over onze betaalmogelijkheden.

Het lukt niet om mijn betaling af te ronden met de door mij gekozen betaalmethode, wat moet ik doen?

Alle betalingen worden afgerond binnen de beveiligde omgeving van jouw bank of creditcardmaatschappij. Bij vragen over het afronden van de betaling van jouw bestelling kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van de desbetreffende organisatie. 

Mijn betaling wordt afgekeurd, hoe kan dit?

Alle betalingen worden afgerond binnen de beveiligde omgeving van jouw bank, of creditcardmaatschappij. Bij vragen rondom de afkeuring van de betaling van jouw bestelling kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van de desbetreffende organisatie.

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wanneer je op een werkdag een bestelling plaatst bij tonkoning.nl vóór 17.00 uur, wordt het pakket de volgende dag bezorgd door PostNL of DHL op het afleveradres. Wanneer je onverhoopt niet thuis bent op het aflevermoment zal de vervoerder het pakketje bij de buren aanbieden en je via een kaartje met daarop de gegevens van de aflevering hiervan op de hoogte stellen. Via de track en trace code die je van ons in de mail ontvangen hebt, kun je jouw bezorging natuurlijk ook altijd volgen.

Wat zijn de bezorgkosten?

Kleding, accessoires en onderdelen
Als je kleding, accessoires of onderdelen bij ons bestelt is bezorging gratis vanaf € 75,-. Daaronder betaal je slechts € 5,95.

Fietsen
Als je bij ons een fiets bestelt kun je deze voor slechts € 24,95 geheel rijklaar laten thuisbezorgen door onze eigen bezorgdienst. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen de fiets geheel rijklaar af te halen in onze winkel aan de Julianaweg 149 in Volendam, dan betaal je geen bezorgkosten. 

Beide tegelijk
Bestel je zowel een fiets als kleding, accessoires of onderdelen, dan gelden alleen de bezorgkosten van de fiets.

Kan mijn bestelling op een ander adres bezorgd worden?

Het is mogelijk dat je een bestelling op een ander adres dan het factuuradres laat bezorgen. Geef hiervoor tijdens het bestelproces aan welk adres je hiervoor kiest. 

Ik heb geen mail met track en trace code ontvangen, hoe kan dit?

Als je nog geen mail met track en trace code hebt ontvangen, kan het zijn dat jouw bestelling nog niet verzonden is. Indien er onverhoopt vertraging ontstaat in het afhandelen van je order, dan informeren we je daar altijd tijdig van. Ook is het mogelijk dat je SPAM-filter de track en trace mail onderschept heeft. Controleer daarom eerst jouw ongewenste mailmap in je inbox of de track en trace mail daar misschien terecht is gekomen. Controleer eerst de map "Ongewenste e-mail" of je echt niets van ons hebt ontvangen voordat je contact zoekt met onze klantenservice.

Ik was niet thuis toen de bezorgdienst langskwam, wat nu?

De bezorgdienst zal als je niet thuis bent, proberen het pakket af te leveren bij je buren en je hier via een kaartje met aflevergegevens over op de hoogte stellen. Geen kaartje ontvangen? Kijk dan bij de track en trace gegevens. In veel gevallen geeft de track en trace code aan waar het pakket bezorgd is. Is het de bezorger niet gelukt jouw pakket te bezorgen dan volgt een tweede bezorgpoging. Ook dit wordt weergegeven in de track en trace informatie.

Wat is de levertermijn?

Als je jouw bestelling voor 17.00 uur geplaatst hebt, wordt de bestelling dezelfde werkdag nog verwerkt en verzonden. Als je echter na 17.00 uur een bestelling plaatst, wordt deze bestelling pas de volgende werkdag verwerkt en verzonden. Als je bijvoorbeeld op vrijdag om 19.00 uur iets bestelt, wordt deze bestelling pas op maandag verwerkt en verzonden.

Tonkoning.nl is gerechtigd de aflevering in gedeelten na te komen. De extra kosten van de nalevering worden door Ton Koning Tweewielers gedragen. Mocht het zijn dat de levertijd van een of meerdere artikelen langer dan de in de algemene voorwaarden gestelde 30 dagen gaat duren, zal onze klantenservice contact met je opnemen om een alternatief te bepalen of om de overeenkomst te beëindigen.

Wat zijn de leveringsgebieden van tonkoning.nl?

Tonkoning.nl levert goederen aan klanten binnen Nederland. Het is alleen mogelijk om bestellingen te plaatsen vanuit dit land. Indien je vanuit een ander land dan hierboven bestelt of in het buitenland geleverd wil worden, dient dit in overeenstemming met onze klantenservice te gebeuren. Neem voor je de bestelling plaatst eerst contact op met onze klantenservice, zij zullen je zoveel mogelijk proberen te helpen.

Retourneren

Kan ik een online aankoop ruilen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt een aankoop bij tonkoning.nl binnen 14 dagen na ontvangst ruilen. Indien gewenst ontvang je jouw geld terug. Het artikel dient wel in ongebruikte en verkoopbare staat te zijn en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking te zitten. De verzegeling van het product dient, uit hygiëne oogpunt, nog intact te zijn.

Ik heb een defect product ontvangen, wat nu?

Het kan helaas gebeuren dat een product je niet in perfecte staat bereikt. Bijvoorbeeld door transport kan het voorkomen dat een product beschadigd raakt. Je mag dan het product naar ons retourneren zodat wij je kunnen voorzien van een nieuw exemplaar van hetzelfde product. Dit gebeurt kosteloos, mits je een geldig aankoopbewijs hebt, de aankoop niet is gebruikt en -indien redelijkerwijs mogelijk- in de originele verpakking verkeert. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Ik wil een product retour sturen, wat moet ik doen?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Zij zullen je de informatie geven over het retourneren van producten, zoals het verzendadres en de verzendprocedure.

Antwoord niet gevonden?

Neem dan contact op met onze klantenservice.

Zij helpen je graag!